Menu openen

Dynamische weg- en stadsafsluitingen

Nederland kent meer dan 8 miljoen personenauto’s en 2 miljoen bedrijfswagens. Deze aantallen nemen ieder jaar fors toe. Al deze voertuigen willen op verschillende tijden en om verschillenden redenen de binnenstad in. Dit kan zijn om te wonen, te werken, inkopen te doen, te bevoorraden of te recreëren. Wanneer deze ongereguleerde verkeersstromen op de krappe binnensteden losgelaten worden, dan ontstaat er een binnenstad waar van de leefbaarheid en economische aantrekkelijkheid snel achteruit gaat. Dit voorkomt u met de dynamische weg- en stadsafsluitingen van ST&D.

Verkeersstromen in binnensteden kunnen beheerst worden door toegang van voertuigen te reguleren. Dit kan n.a.v. tijdstip, noodzaak, route en bestemming. Hiervoor gebruiken wij beweegbare, fysieke afsluiting. Als resultaat minder verkeer wat de leefbaarheid van de binnenstad verbetert. Dynamische weg- en stadsafsluitingen van ST&D draagt bij aan een binnenstad met een vriendelijk winkelgebied, goede leefomgeving en een vitale economische zone.

1

ST&D is specialist in dynamische weg- en stadsafsluiting

U wilt graag een systeem voor stadsafsluiting waarbij u bepaalde doelgroepen wel toegang wilt geven. Tevens wilt u het verkeer doseren en/of controleren op uw parkeerterrein. U heeft nog geen idee welk soort oplossing het beste bij uw situatie past. U wordt geconfronteerd met pieken en dalen in het aantal bezoekers. Daardoor is het moeilijk om de verkeersdoorstroming vlot te regelen. Bij elk project op het gebied van beweegbare, fysieke afsluitingen zal ST&D uw specifieke situatie in kaart brengen. Uiteraard adviseren wij u over de mogelijkheden en beste keuze voor uw verkeerssituatie.

2

Denken vanuit de weggebruikers betekent vooruitkijken

Uit ervaring weten we dat het helaas een utopie is om het verkeer volledig naar uw hand te zetten. De vraag naar parkeerplaatsen laat zich moeilijk sturen. Dit leidt tot pieken en dalen in de toestroom. Het gevolg: files, wachttijden, verkeersopstoppingen en irritaties. Dit vraagt om een oplossing; een oplossing die aangepast kan worden aan het moment. Hoe eerder u ons betrekt bij de planvorming, des te beter we de mobiliteitsgevolgen in kaart kunnen brengen. Wij bieden u dan een passende oplossing voor uw specifieke situatie.

3

ST&D adviseert bij stadsafsluitingen in uw gemeente

Als gemeente wilt u toegankelijk zijn voor bezoekers. U streeft naar een goede bereikbaarheid voor uw ondernemers en winkeliers. Het liefst zonder onnodig circulerend verkeer dat uw gemeente minder aantrekkelijk en zelfs onveilig maakt. Een stadsafsluiting heeft grote gevolgen voor de bereikbaarheid. Bij ST&D kunnen wij u adviseren over de gevolgen van een stadsafsluiting d.m.v. beweegbare, fysieke afsluitingen. Niet alleen voor het stadsdeel in kwestie (meestal het (historisch) centrum van de gemeente), maar ook voor de omliggende stadsdelen. Wij berekenen samen met u de gevolgen en komen met een plan en een oplossing die toekomstbestendig is. Hierbij is bijvoorbeeld beheer op afstand (via app of platform) mogelijk.

High security pillars

Voor het extra veilig maken van plein, winkelstraat, bedrijfs- of (evenementen)terrein!

High security pillars worden vaak toegepast bij locaties waar veel publiek bij elkaar komt. Op deze locaties is de mogelijkheid tot een aanslag of ramkraak groot. Bijvoorbeeld op plaatsen waar waardevolle zaken zoals geld, goud, elektronica of andere luxe artikelen aanwezig zijn. ST&D past haar high security pillars dan ook toe bij justitie, defensie, munitiedepots, premium dealers en andere plaatsen waar deze palen op zichzelf staan of deel uitmaken van de verkeersregeling of beveiliging.  

Traffic pillars

Verkeersregelaar voor busbaan, marktplein, openbare weg en/of binnenstad

De hydraulisch inzinkbare traffic pillars van ST&D, (in de volksmond inzinkbare palen) bieden een goede oplossing om de doorgang van voertuigen gecontroleerd te laten verlopen. In vrijwel alle situaties is er geen direct toezicht. Daarom gaat het nooit om alléén het plaatsen van de paal. Op basis van kennis en ervaring adviseert ST&D u om deze dynamische weg- en stadsafsluitingen te voorzien van meerdere detectielussen en een verkeerslicht.

Belangrijk:
Het besturingssysteem houdt tevens een juridisch erkend logbestand bij. Hiermee kunt u achteraf een waterdichte bewijslast genereren in geval van discussies over terechte of onterechte toegangsverlening. Tevens biedt het managementsysteem de mogelijkheid om op afstand de verkeersinstallatie te bedienen.  

Ramkraakpalen

Rampalen tegen inbraken, ramraken en overvallen!

De schrik van elke bedrijf is te worden geconfronteerd met inbraak. Vaak gaat dit gepaard met grof geweld. Helaas is dit aan de orde van de dag. Steeds meer bedrijven zijn het doelwit van ramkrakers. Inbrekers die met zware gestolen voertuigen (winkel)puien rammen en zich zo de toegang verschaffen tot anders mans eigendommen. Rolluiken en overheaddeuren zijn hier niet tegen bestand.

Het gevolg? Inkomstenderving door gestolen goederen. Enorme kosten om de schade aan de gevel te herstellen. Nog veel erger, de psychologische impact en de levensbedreigende situatie voor uw personeel en klanten.

Met de unieke ramkraak beveiliging van ST&D kunt u hier preventief maatregelen tegen nemen. Alle door ST&D ontwikkelde palen kunnen als ramkraak oplossing uitgevoerd worden.

Nog niet overtuigd? Dan is het volgende misschien goed om te weten: ST&D ontwikkelde speciaal een robuuste, mega-grote rampaal: de Mega-Pillar.

Mega-Pillar

De extra robuuste inzinkbare paal

Ramkrakers maken tegenwoordig gebruik van steeds zwaarder materieel. Dat betekent dat de beveiliging bestand moet zijn tegen flinke klappen van grote voertuigen. De palen van ST&D kunnen als ramkraak oplossing uitgevoerd worden. Maar eentje die er letterlijk met kop en schouders uitsteekt is de door ST&D ontwikkelde Mega-Pillar.

Deze uiterst solide paal is inzinkbaar en weegt maar liefst 500 kilo! Met een doorsnede van 61 cm, en een binnenbuis van thermisch verzinkt staal, kan deze pillar tegen ‘een stootje’. De buitenzijde is afgewerkt met een mantel van RVS en LED verlichting. De paal met unieke telescopische werking kan hydraulisch inzinken in de grond. In deze stand vormt hij geen obstakel. Zo ondervinden reguliere transportbewegingen, zoals laden en lossen, geen hinder van de ramkraakbeveiliging.

De Mega-Pillar paal is tevens geschikt als stadsafsluiting en wegafsluiting op buitenwegen waar grote voertuigen moeten passeren (trucks, landbouwvoertuigen).

Tip:
Door het combineren van rampalen en andere, al dan niet inzinkbare, palen van ST&D behoudt u een uniforme vormgeving van uw toegang of entree. Immers de rampaal heeft hetzelfde professionele en moderne uiterlijk als de andere RVS palen van ST&D!

Meer informatie over palen

Vaste palen, automatisch inzinkbare palen, handmatig inzinkbare palen, afneembare niet-inzinkbare palen, klappalen, etc.
Hulp nodig bij uw keuze voor een paal?

Neem dan contact op met onze specialisten. Zij voorzien u graag van passend advies.